MMBSY trekt eropuit voor A.S.Adventure met authentieke videocontent als resultaat

In 2022 introduceerde outdoor retailer A.S.Adventure zijn Care & Repair-programma met een wasservice voor outdoor kleding en een schoenonderhoud service. Eind 2022 kwam daar ook nog een gloednieuwe schoenhersteldienst bij voor wandelschoenen. Hiermee wil het mensen sensibiliseren om goed zorg te dragen voor hun materiaal, om zo de levensduur ervan te verlengen. Om deze in de kijker te zetten, lanceerde het merk in samenwerking met PR en Content marketing agency MMBSY niet een, maar wel twee geslaagde content campagnes.

De natuur intrekken… We doen het allemaal omwille van verschillende redenen. Eén ding hebben we wel gemeenschappelijk: de nood aan goed materiaal. Dat inzicht inspireerde MMBSY voor zijn twee videocampagnes in opdracht van A.S.Adventure. In de vijf verschillende films voor het merk ligt de klemtoon op het belang van goed materiaal, hoe je op een laagdrempelige manier duurzaam kan zijn, maar vooral ook op de emotionele band die veel avonturiers met hun wandelschoenen hebben.

Dat doen MMBSY en A.S.Adventure door echte, unieke verhalen te vertellen zoals dat van wandel influencer Dorien Draps of schoenherstelster Nancy, waarmee ze aantonen dat avontuur voor iedereen iets anders betekent en dat iedereen andere eisen aan hun materiaal stelt. Hiermee zet MMBSY een relevant merkverhaal neer dat de doelgroep ook echt interesseert en in lijn ligt met de waarden van A.S.Adventure.

“Met onze content marketing-aanpak willen we het merkverhaal laten vertellen door mensen die erin geloven, deel uitmaken van de doelgroep én een doorleefde getuigenis kunnen brengen, die anderen inspireert, informeert en aanzet tot actie.” - Mie Van Der Auwera

Met de influencer campagne Trust Your Soles brengt MMBSY verschillende avonturiers in beeld zoals een ultrawalker, natuurfotograaf en wandelaar die een voor een hun eigen verfrissende en eerlijk kijk op de natuur delen alsook op goed materiaal. Het resultaat? Verhalen die recht uit het hart komen. Een authentieke aanpak die loont op sociale media, vooral in combinatie met cinematografische beelden van onze eigen Belgische natuur.

Met de video’s voor Behind The Repair neemt MMBSY kijkers mee achter de schermen en legt het dan weer de nadruk op de kennis en persoonlijke service die A.S.Adventure nu net zo uniek maakt in het outdoorlandschap. MMBSY koos ervoor not to sell, not to tell, wél om persoonlijke en pakkende verhalen neer te zetten van A.S.Adventure-medewerkers die het hart van de hersteldienst zijn. Een idee dat ook visueel wordt vertaald door te switchen tussen het atelier van het merk en de persoonlijke levens van zijn medewerkers. MMBSY toont zo dat de mensen die er werken ook werkelijk een passie voor vakmanschap en avontuur hebben. Hiermee zoekt MMBSY een sweetspot tussen het merkverhaal van A.S.Adventure en wat de doelgroep wilt zien. Dé manier om duurzame content te creëren.

“De human touch in de verhalen brengen daar zijn we met deze producties wonderwel in geslaagd. De passie spat van het scherm en dat is heerlijk om te zien. Een mooi project waarin we naast PR ook authentieke videocontent hebben toegevoegd aan onze communicatiestrategie.” – Greet Anthoni, PR manager Retail Concepts

Bekijk hier alle videos:

CREDITS